dimecres, 10 de novembre del 2010

Pizza si, pizza no



El Departament d'Agricultura dels Estats Units està jugant amb dos focs a l'hora. Per un costat promociona les meravelles del formatge, i per l'altre està impulsant una campanya contra l'obesitat que adverteix contra l'excés de consum del formatge, segons un article al New York Times.

Com pot ser això? El negoci a la cadena de pizzes "Domino's" no els hi anava gaire bé l'any passat. Les vendes havien caigut, i una enquesta als grans clients d'aquestes cadenes els van deixar com els pitjors.

Una organització anomenada Dairy Management va arribar i es va associar amb Domino's per desenvolupar una nova línia de pizzes amb un 40 per cent més de formatge, i va dissenyar i pagar una campanya de màrqueting de $12 milions.

I sabeu què? Als consumidors els hi va encantar la nova pizza i les vendes van augmentar en dos dígits. 

Però aquí està el truc: Dairy Management no és un negoci privat, sinó una creació de comercialització del Departament d'Agricultura dels Estats Units. Així, mentre que fa promoció d'aquesta pizza de formatge, el Departament d'Agricultura també està en el centre d'una campanya contra l'obesitat que desencoratja el consum excessiu d'aliments com la nova pizza.

Com pot ser això? La pregunta segueix sent desconcertant: Michelle Obama, al setembre, va demanar als restauradors que ajudessin a combatre l'obesitat, citant la proliferació de les hamburgueses amb formatge "Vull desafiar a tots els restaurants a oferir opcions saludables del menú", va dir a la reunió anual de l'Associació Nacional de Restaurants. I resulta que, tant en els governs de Bush com en l'administració d'Obama, Dairy Management ha treballat amb restaurants per ampliar els seus menús amb productes carregats de formatge. 

Domino's va anunciar aquesta pizza a Wisconsin el 13 d'octubre, (la que Dairy Management està promovent). Van dir que la pizza tenia sis formatges a la part superior i dos més a la massa. "Aquesta és una manera en què podem donar suport a les explotacions lleteres de tot el país: la venda d'una pizza amb una gran quantitat dels seus productes", va dir el portaveu de Domino's en un comunicat de premsa. "Creiem que és una bona idea". 

És una bona idea per fer diners, i és una molt, molt mala idea per la salud de la gent que menja la pizza. Una llesca d'aquesta pizza té 430 calories i 12 grams de greix saturat, més de tres quartes parts de la recomanada en un dia.

Òbviament  hi ha un enorme conflicte d'interessos en el Departament d'Agricultura, però una cosa és certa: el públic nord-americà està sent enganyat amb els seus propis diners (contribuents). I això està malament.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada