dilluns, 29 de març del 2010

Democràcia?


Desde la Segunda Guerra Mundial, la democracia
ha ganado amplia aceptación.
Este mapa muestra la auto-identificación oficial hecha por gobiernos
del mundo en relación a la democracia, en marzo de 2008.
En verde: Gobiernos que se identifican como democráticos
En rojo: Gobiernos que no se identifican como democráticos: Ciudad del Vaticano, Arabia Saudita, Myanmar y Brunéi.

Això m'ho he trobat al Wikipedia i no m'ho he pogut creure, més aviat m'ha fet sentir vergonya de que es puguin acceptar com a democràtics uns governs que tots sabem que no ho son. Tal com ho posa només hi han quatre governs en tot el món que no es consideren democràtics. El que em fa preguntar ara es: què es realment la democràcia? Poden els governs interpretar-ho a la seva manera? S'accepta, doncs, l'auto-definició? No hi hauria d'haver unes bases, uns principis per demostrar-ho? En aquest escrit volia donar la meva opinió de la manera com s'està duent la nostre "jove" democràcia, però a la vista d'aquest resultat.... ho deixaré per un altre dia perquè m'he quedat sense paraules. Potser que recordem el que va dir Nelson Mandela a Ushuaia el 1998: Si no hi ha menjar quan es te gana, si no hi han medicines quan s'està malalt, si hi ha ignorància i no es respecten els drets elementals de les persones, la democràcia es una closca buida, encara que els ciutadans votin i tinguin parlament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada