dissabte, 17 de desembre del 2011

El dia de la solidaritat





Personalment em va desconcertar quan es va celebrar el dia de la recollida d'aliments. Tots sabem com de necessaris són aquests aliments, especialment en la època en que estem vivint i la quantitat de gent que no te un plat per posar a taula, però em vaig preguntar perquè es feia campanya tan sols un dia a l'any, quan hauria de tenir una fluïdesa constant. 

Vaig contactar amb el Banc d'Aliments per preguntar perquè, al igual que Humana té els seus contenidors de roba, no podien posar contenidors d'aliments fora dels grans supermercats. Qui és el que quan va a comprar no pot posar dins d'un d'aquests contenidors un paquet de llenties, arròs, pasta o qualsevol cosa? Em van enviar l'enllaç de les entitats receptores d'aliments

Si la gent es va abocar a donar aliments aquell dia va ser perquè el Banc d'Aliments va anar a casa seva, al seu poble, als seus carrers. Siguem francs, la gent no es desplaça a una entitat receptora per anar a donar un paquet d'arròs, però, en canvi sí el deixaria en un contenidor fora del supermercat. Alguna vegada que he tingut a casa quelcom que ja no em fa servei, però que crec que pot ser útil per algú altre, he trucat a la Creu Roja de la Vall d'Aro i han vingut a casa a recollir-ho. No ens volem desplaçar!.

Ara ens ve la Marató de TV3. Ens ve en unes dates (un molt bon màrqueting) en que la majoria de gent sembla que per ser Nadal i per allò de la "bona voluntat per tothom" s'aboca a recaptar i donar diners per una bona causa. També em pregunto si a la resta de l'any la bona voluntat desapareix. Sento dir que aquestes Maratons no m'agraden. Les entrevistes a gent malalta per tocar la fibra sentimental i fent ús de la demagògia.... Han d'haver-hi altres formes, altres maneres de fer-ho!


Publicat el 17.12.2011 a Tribuna Ganxona



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada