dissabte, 2 d’abril del 2011

Uniforme a les escoles?





La consellera d'Educació de la Generalitat, Irene Rigau, ha reobert el debat sobre si els escolars han de portar uniforme o no. Crec que hi ha temes molt més importants dins de l'educació que plantejar-nos ara si els estudiants de primària o secundària han de portar uniforme. Però ens centrarem amb aquest tema.

Tots els meus anys a l'escola vaig haver de portar uniforme. Quina il·lusió que em feia quan tornava a casa el dissabte al migdia (en aquell temps i quan era petita, anàvem a l'escola el dissabte al matí) per poder treure-m la roba, banyar-me i posar-me roba "normal". Érem 5 germans, i tots portàvem uniforme. El que era completament descarat era la gran despesa dels meus pares. Al igual que avui en dia, si havies de comprar un uniforme l'havies d'anar a comprar a determinats centres perquè eren els únics que els venien. I aquests centres se n'aprofitaven i no tan sols els centres perquè els col·legis mateixos també es quedaven amb part del pastis (al igual que amb els llibres, però això és un altre tema). Si veies a un altre estudiant amb un altre uniforme sabies exactament a quin col·legi anava i aquest era un altre problema, també es fomentava una certa discriminació.

No estic d'acord amb un uniforme a l'escola, mai m'han agradat, però si ho estic amb unes directrius o pautes de vestimenta, i aquí, crec jo és el que ens hauríem de centrar. Qui és el que no té uns texans a casa? Unes samarretes blanques? Un jersei blau marí? I dic això tan sols per posar algun exemple. Roba que la gent pugui trobar a qualsevol botiga o mercat. Potser el que ha dit la consellera de que "l'obsessió dels alumnes de saber cada dia què es posen, de canviar, certa competència i vinculació immediata amb les models", deixaria d'existir amb uns pares que no notarien la gran despesa, amb uns alumnes que sense portar uniforme seguirien unes pautes i amb una manca de foment a qualsevol discriminació entre els diferents centres.

Publicat el 02.04.2011 a Tribuna Ganxona

 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada