dimecres, 21 de juliol del 2010

e-books


El major venedor de llibres online, Amazon.com, va vendre un 43% mes eBooks d'abril a juny que d'exemplars tradicionals de tapa dura, segons ha anunciat avui. El resultat s'ha produït a tan sols tres anys de que el format electrònic surtis al mercat. Amazon ofereix llibres pel seu lector Kindle que també es poden ser llegits en els iPhone, els iPad o els ordinadors portàtils. El mes de juny, els llibres digitals van superar en un 80% als de la tapa dura. Tenen mes de 630 mil títols disponibles per a la compra i no es tenen en compte els quasi 1.8 milions de títols que es poden descarregar gratuïtament perquè ja no estan subjectes a la protecció dels drets d'autor.

La notícia verdaderament m'ha sorprès. No entenc com es pot llegir un llibre d'aquesta manera. Una de les meves aficions, he de dir, que es internet. M'encanta buscar i trobar informació, ja sigui mitjançant diaris locals, nacionals, internacionals, ja sigui amb Google o altres medis d'informació al nostre abast. Llegeixo articles, noticies, blocs, pàgines webs i d'altres. En aquest sentit em poden passar les hores sense adonar-me'n. Ara doneu-me l'opció de llegir un llibre a la pantalla o a la mà i escolliré sempre a la mà. El gust de passar les pàgines, de tenir la llum al costat, de posar el punt quan el tanques per desprès tornar-lo a obrir, el relaxament, el poder sentir una mica de música de fons mentre el llegeixes, son coses que els e-books no em poden donar. Potser estic xapada a l'antiga i segurament serà l'única opció en que les meves netes podran llegir un llibre, però em sap greu, em fa pena que es perdi. De la mateixa manera que jo mateixa llegeixo diaris via internet, doncs em don l'opció de llegir un munt d'articles, no em tragueu el gust de que si mai vaig a prendre un cafè amb llet a una cafeteria, poder comprar un diari i llegir-me'l tranquil·lament.

Els hàbits canvien, la tecnologia també i suposo que ens haurem d'acostumar però hi han coses que no s'haurien de perdre i una d'aquestes coses es el llibre imprès.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada