dissabte, 1 de maig del 2010

Imperfeccions dins la perfecció


Em considero femenina però no coqueta. No he sigut mai una persona a la que li agradi portar maquillatge, encara que en "ocasions especials" potser em pinto els ulls i em poso una mica de coloret, mes d'això i em sento postissa. Deu ser el meu tarannà, no ho se. De la mateixa manera que jo soc així, moltes altres dones no ho son. He d'admetre que molts dels maquillatges estan verdaderament encertats: d'uns ulls apagats o petits et poden donar la sensació d'uns ulls vius o grans, una cara rodona et poden fer ressaltar els pòmuls i semblar que la tinguis ovalada, uns llavis petits te'ls poden fer que semblin grans i viceversa, etc. En part busquem una perfecció de la que nosaltres ens podem sentir segures i "guapes" davant del mirall, davant de la gent.

Ara bé, ens trobem dins d'aquesta "perfecció" en el mon de l'ull públic, programes com el photoshop que ja no es de maquillatge sinó de canviar el cos com si d'un escultor es tractés. Fa unes setmanes, una actriu nord-americana (no me'n recordo ara qui era), emprenyada perquè una revista va fer servir aquest programa per ensenyar les seves cames, va demanar que li fessin una foto per mostrar la diferència. Les seves cames tenien cel·lulitis, alguna variu i venetes blaves. Imperfeccions dins la perfecció.

Fa poc, el bloc "Love magazine" va penjar un post titulat "les noies de Vuitton" amb l'imatge de 50 super-models sense maquillar - entre les que estan Laeticia Casta, Elle Macpherson, Bar Rafaeli o Karolina Kurkova - com si fos la campanya tardor/hivern 2010 d'aquesta firma, cosa que no era certa. En poc temps els comentaris a aquesta foto van créixer fins arribar als 1.700. El problema es que dins de l'anonimat d'internet molts d'aquests comentaris eren denigrants amb insults cap a aquestes noies que em fa vergonya inclús escriure'ls aquí. Aquells que sabeu anglès us podeu fer una idea:http://www.reddit.com/r/pics/comments/bwq5x/those_arent_mugshots_just_louis_vuitton_models/

Està clar que aquestes fotos posen al descobert el que pot fer el maquillatge, les llums, el photoshop, per vendre una imatge irreal de les dones, però això no justifica la manca de respecte que confonen a la dona amb un maniquí a la que se l'hi pot dir qualsevol insult. Des d'aquí vull donar la meva enhorabona a aquestes dones que s'han volgut mostrar tal com son.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada