dimecres, 14 d’abril del 2010

Emissions


Els nivells de diòxid de nitrogen (NO2) en l'aire van augmentar el 2009 i es mantenen per sobre dels límits de la Unió Europea, tot i mesures com la limitació dels 80 quilòmetres per hora. La zona 1 de Barcelona, que inclou part del Baix Llobregat, és la que presenta uns nivells més alts i l'any passat va arribar als 46 micro-grams per metre cúbic, quan el límit era de 42.Les estacions que presenten pitjors resultats són aquelles on hi ha més trànsit. El conseller de Medi Ambient de la Generalitat, Francesc Baltasar, ha afirmat aquest dimarts que una de les teories per explicar aquest augment podria ser que els nous vehicles dièsel emeten més NO2 (Agència Catalana de Notícies).
El meu dubte es el perquè ens estan recomanant els vehicles elèctrics quan estan deixant fabricar NOUS VEHICLES dièsel amb augment d'emissions. No hi han uns paràmetres pels fabricants? No hi han unes revisions?. Li deia a un amic que s'en recordés de les emissions dels SEAT 600 de la nostre època i la diferència amb els cotxes d'ara. Hem guanyat molt però encara hi ha molt camí per fer i, si no hi ha mes control, no ens en sortirem. Sr. Francesc Baltasar, diu que aquesta es una de les teories i jo pregunto: i quines son les altres?
Tots hem de ser conscients de quin tipus de planeta deixem a les nostres generacions futures i per molt que nosaltres, bonament, aportem el nostre gra de sorra ja sigui amb el reciclatge, ja sigui amb l'us d'aigua i electricitat, etc., si no hi ha mes control per part de Medi Ambient ho tindrem molt negre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada