divendres, 18 de novembre del 2011

L'última campanya de Benetton




Com alguns de vosaltres heu vist pels mitjans de comunicació, ha sortit la campanya "Unhate" (contra l'odi) de Benetton que ha estat qualificada de provocativa. La vaig veure per primera vegada dimecres i dijous ja va ser rectificada. Van treure la foto que ensenyo sobre aquest escrit. I amb això em pregunto: Perquè aquesta si i les altres no? Si aquesta es troba ofensiva, no ho són les altres?

A banda del poder que pot tenir l'Església, això m'ha fet plantejar les diferents costums que hi ha a diferents països. És conegut que a la mateixa Rússia els homes es poden donar un petó als llavis i no passa res. A la Gran Bretanya entre els amics de diferents sexe es poden donar petons als llavis i no passa res (costum que personalment no vaig adoptar, amb un que em van donar sense esperar-m'ho en vaig tenir prou). Tant als Estats Units com a Gran Bretanya molts pares donen petons als llavis dels seus fills i no passa res. Són costums i són acceptades.

És provocativa la campanya? És ofensiva? Un molt bon muntatge, tot sigui dit. Però sincerament prefereixo veure aquesta gent fent-se petons que no pas discutir-se, insultar-se i amenaçar-se. Trobo molt més ofensives algunes de les coses que ens fan llegir i veure a diari els medis de comunicació: hipocresia, manca de principis, guerres, poder i un llarg etcètera, però potser ja hi estem acostumats, i com que hi estem acostumats, ho trobem normal.

Publicat el 19.11.2011 a Tribuna Ganxona

 






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada