diumenge, 28 de febrer del 2010

Els funcionaris


Fa un temps vaig escriure al Sr. Duran i Lleida i, entre el que vaig escriure vaig posar: "..... No s’entén que a Espanya amb 44.000.000 de persones hi hagin 3.000.000 funcionaris i Alemanya amb 89.000.000 persones hi hagin només 1.200.000 funcionaris...." Em va contestar: "....També és cert, que tenim un excés de funcionaris i en algunes CCAA a un nivell exagerat, però el més fumut és que al llarg d’aquests dos darrers anys de crisi profunda les administracions han incrementat el nombre de funcionaris i de càrrecs de confiança. Això ha passat descaradament a Catalunya, però encara més a Andalusia o Extremadura......" Uns dies mes tard quan parlàvem dels sous dels diputats, entre altres coses, em va dir:".....el número de funcionaris per diputats és d’1,26, incloent-hi el personal laboral (dues vegades per sota de França i la Gran Bretanya, i tres per sota d’Alemanya. Al Parlament Europeu la relació és de 5.96 funcionaris per diputat, i no tinc les xifres dels Estat Units, però són superiors." O sigui que per una banda hi han molts funcionaris i per l'altre no n'hi han suficients. Ara el govern de'n Zapatero ha dit que de cada 10 funcionaris que es jubilin només en reemplaçarà 9. No s'han hagut d'esperar les veus de protesta quan han dit que aquesta no es manera d'ajudar a baixar les xifres de l'atur.
O es que soc tonta o es que no hi ha qui s'aclareixi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada